Навчальні проекти

Навчальні проекти

Метод проектів це метод в основі якого лежить розвиток пізнавальних, творчих навичок студентів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити.
Мета використання методу полягає у формуванні навичок ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій при навчанні  за допомогою інноваційних педагогічних технологій, якими передбачається самостійна (індивідуальна чи групова) дослідницько-пошукова діяльність учнів.

Метод проектів виник ще у 20-і роки минулого сторіччя в США. Метод ще має назву методу проблем.
        Метод проектів був запропонований і розроблений американським філософом Джоном Дьюї та його учнем Кілпатріком. Він запропонував будувати навчальний процес на активній основі, спираючись на цілеспрямовану діяльність учнів з урахуванням їх особистої зацікавленості в цих знаннях. Американці змогли конструктивно підійти до суті методології й усвідомити величезні переваги нових підходів. Саме тому з часу появи технології на арені педагогічної думки і дотепер вона активно використовується у практиці американської школи.
Проектно-дослідницька технологія дає змогу вирішувати низку важливих виховних завдань:
·         обирати теми проектів;
·         визначати свою позицію;
·         виробляти самостійний погляд у розв’язанні проблеми;
·         розуміти роль і значення групової роботи;
Учні спільно з вчителем:
·         складають загальний план засвоєння матеріалу;
·         визначають основні та додаткові інформаційні джерела;
·         розробляють індивідуальний проект;
Це дає змогу учням:
·         змінити ставлення до предмета;
·         навчитися визначати проблеми, розв’язувати їх;
·         морально, інтелектуально, творчо, організаційно зрости відносно себе.
Етапи роботи над проектом
1. Пошуковий – визначення теми проекту, пошук та аналіз проблеми, висунення гіпотези, постановка мети, обговорення методів дослідження.
2. Аналітичний – аналіз вхідної інформації. Пошук оптимального способу дослідження мети проекту, побудова алгоритму діяльності. Покрокове планування роботи, виконання запланованих кроків.
3. Практичний – виконання запланованих кроків.
4. Презентаційний – оформлення остаточних результатів, підготовка і проведення презентації, „ захист” проекту.
5. Контрольний – аналіз результатів, корекція, оцінювання якості проекту, рефлексія.
Етапи роботи над проектом
1. Підготовчий етап.
Визначення теми і мети проекту.
Обговорення теми. Добір інформації.
2. Планування:
·         визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації;
·         вибір засобів представлення результатів;
·         пропозиція ідеї, висування пропозиції.
3. Збір матеріалів
(робота з літературою, спостереження, анкетування, експеримент)
Аналіз.
Узагальнення зібраних матеріалів, формулювання висновків.
4. Подання й оцінювання результатів( усний та письмовий звіт, оцінювання результатів та процесу дослідження). Участь у колективному обговоренні результатів проекту та процесу роботи над ним. Оцінювання зусиль, використання можливостей, творчого підходу.
5. Презентація проекту.
Публічний захист проекту(літературний вечір, відеофільм, виставка, альбом). Представлення, захист проекту.
6. Оформлення проекту
 Схема оформлення проекту
1 етап.
Вибір напряму й формування назви проекту: включає узагальнену назву проблеми, коло питань; визначення(виділення) загального напряму або пріоритетних( окремих) напрямків, оформлених у під проекти.
2 етап
Написання проекту.
Розділи проекту:
1. Актуальність, необхідність, значущість обраного напряму( чому саме цей).
2. Мета та завдання проекту:
а) довготривалі:
· створення чогось нового( за структурою, підходами);
·         нові технології, методики;
·         можлива розробка дослідження за проектом;
·         визначення очікуваних результатів;
·         планування „ продукту” в результаті виконання програми( посібника, сценарію, технології, плану, нової програми);
б) короткодіюча мета, завдання – визначення конкретної мети, завдань на визначений період.
3 етап
 Визначення етапів реалізації проекту:
а) зазначаються терміни початку і закінчення проекту;
б) закінчення проекту визначається етапністю реалізації проекту;
в) зазначаються часові інтервали кожного етапу: запису проекту,
1 етапу, 2 етапу тощо.
4 етап
Механізм реалізації проекту. Пояснення – Як? Яким чином? За допомогою яких засобів буде реалізовано проект? План апробації конкретних справ, акцій, заходів згідно з визначеними етапами.
5 етап
Обов’язки та відповідальність учасників реалізації проекту:
·         хто відповідає за проект?
·         хто і за що відповідає всередині проекту?
·         хто допомагає в реалізації проекту?
6 етап
Очікувані результати:
7 етап
Оцінка й самооцінка проекту.

Портфоліо проекту це комплект інформаційних, дидактичних і методичних матеріалів до навчального проекту, розроблений з метою його ефективної організації та навчання з теми, яка відповідає навчальній програмі базового курсу.
Створення Портфоліо - це процес збирання, перегляду, поповнення змістової, методичної інформації, що стосується певної навчальної чи дослідницької теми, уроку, різних форм оцінювання діяльності учнів, прикладів їх робіт з метою зацікавлення до предмету.

Навчальні проекти для учнів на 2015-2016 навчальний рік



  • "Золотий переріз"
  • "Числа Фібоначчі"
  • "Математика - цариця наук"
  • "Геометрія і спорт"
  • "Задачі, від яких віє давниною"
  • "Рух - це життя"
  • "Прості числа"

Немає коментарів:

Дописати коментар